معنی درس نهم عربی نهم

‎‎سه شنبه, ۲۵ آذر ‎۱۳۹۹

معنی درس نهم عربی نهم

 نصوصٌ حَولَ الصِّحَّةِ 



أفضَلُ الْأَلوانِ

بهترین رنگ ها

 

 بَعضُ النّاسِ یَظُنّونَ بِأَنَّ الْأَلوانَ لِلتَّلوینِ أَوْ لِلرَّسْمِ أَوْ لِلتَّزیینِ فَقَط

بعضی از مردم گمان می کنند که رنگ ها فقط برای رنگ آمیزی یا نقّاشی کردن یا تزیین کردن است .

 

ولٰکِنْ هَل سَأَلْنا أَنفُسَنا یَوماً : هَل یُمْکِنُ مُعالَجَةُ الْأَمراضِ بِالْأَلوانِ ؟

ولی آیا روزی از خودمان پرسیده ایم : آیا درمان بیماری ها با رنگ ها ممکن است ؟

 

ما هُوَ تأثیرُ الْأَلوانِ الْمُختَلِفَةِ ؟

تأثیر رنگ های مختلف چیست ؟

 

یعتَقِدُ بَعضُ الْعُلَماءِ أَنَّ لِلْأَلوانِ تَأثیراً عَلَینا

برخی از دانشمندان معتقدند که رنگ ها بر ما تأثیر دارن 

 

إنَّ أَحَبَّ الْأَلوانِ إلَی الْعَینِ ، الْأَلوانُ الطَّبیعیَّةُ الَّتی نُشاهِدُها حَولَنا فِی اللَّیلِ وَ النَّهارِ

قطعاً محبوب ترین رنگ ها برای چشم ، رنگ های طبیعی است که شب و روز در اطرافمان می بینیم

 

و هیَ اللَّونُ الْأَخضَرُ وَ اللَّونُ الْأَزرَقُ السَّماویُّ ثُمَّ اللَّونُ الْأَصفَرُ مِثلُ لَونِ بَعضِ أَوراقِ الْخَریفِ

و آن رنگ سبز و رنگ آبی آسمانی سپس رنگ زرد مانند رنگ بعضی برگ های پاییز است

 

أمّا النّورُ الْأَحمَرُ فَنَشْعُرُ بِالتَّعَبِ عِندَما نَنظُرُ إِلَیهِ لِأَنَّهُ یُحَرِّکُ الْأَعصابَ

امّا نور سرخ ، وقتی به آن نگاه می کنیم احساس خستگی می کنیم ؛ زیرا آن ، اعصاب را تحریک می کند

 

فقانونُ الْمُرورِ یَستَخْدِمُهُ فِی الْأَماکِنِ الَّتی بِحاجَةٍ إِلَی الِانْتِباهِ کَإِشاراتِ الْمُرورِ

پس قانون راهنمایی و رانندگی در مکان هایی که نیاز به توجّه دارد مانند علامت های راهنمایی و رانندگی آن را به کار می گیرد ؛

 

أمّا غُرَفُ النَّومِ فَالْاَفضَلُ فیهَا اسْتِخدامُ الْأَلوانِ الْمُهَدِّئَةِ لِلْأَعصابِ کَاللَّونِ الْبَنَفسَجیِّ

امّا اتاق های خواب ، پس بهتر است در آن رنگ های آرام بخش برای اعصاب مانند رنگ بنفش به کار برده شود (پس به

کار بردن رنگ های آرام بخش اعصاب مانند رنگ بنفش در آن بهتر است)

 

فیتامین « A » : مِنْ فَوائِدِ فیتامین « A » زیادَةُ وَزنِ الْأَطفالِ وَ هوَ مُفیدٌ لِلْعَیْنِ

ویتامین آ : از فایده های ویتامین « آ » زیاد شدن وزن کودکان است و (آن) برای چشم سودمند است

 

و کانَ الطَّیّارونَ فِی الْحَرْبِ الْعالَمیَّةِ الثّانیَةِ یَتَناوَلونَهُ قَبْلَ ابْتِداءِ الْغاراتِ اللَّیلیَّةِ

و خلبان ها در جنگ جهانی دوم قبل از شروع حملات شبانه آن را می خوردند

 

و هٰذَا الْفیتامینُ مَوجودٌ فِی النَّباتاتِ وَ الْفَواکِهِ بِاللَّونِ الْأَصفَرِ کَالْمِشْمِشِ وَ الْجَزَرِ وَ قِشْرِ الْبُرتُقالِ

و این ویتامین در گیاهان و میوه های به رنگ زرد مانند زردآلو ، هویج و پوست پرتقال موجود است

 

فیتامینُ (C) : یوجَدُ هٰذَا الْفیتامینُ فِی الْحَلیبِ الطّازَج وَلٰکِنَّهُ لا یوجَدُ فِی الْحَلیبِ الْمُجَفَّفِ

ویتامین ث : این ویتامین در شیر تازه وجود دارد ولی در شیر خشک وجود ندارد

 

و الْأَطفالُ الَّذینَ یَتَناوَلونَهُ وَحْدَہُ ، فی أَکثَرِ الْأَوقاتِ یَحْدُثُ لَهُم ضَعفٌ فِی السّاقَینِ

و کودکانی که تنها آن را می خورند بیشتر اوقات ناتوانی (ضعف) در دو ساقِ پا برایشان اتفاق می افتد

 

و یُمکِنُ تَعویضُ هذَا النَّقصِ فِی التَّغذیَةِ بِتَناوُلِ عَصیرِ اللَّیمونِ أَوْ عَصیرِ الْبُرتُقالِ

و جبران کردنِ این کمبود در تغذیه با خوردنِ آب لیمو یا آب پرتقال ممکن است (و می توان این کمبود در تغذیه را  با

خوردن آب لیمو یا آب پرتقال جبران کرد)

 

نظرات (۰)
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
Arrow دانلود اپلیکیشن